INFORMARE privind abordarea software

INFORMARE privind abordarea software

INFORMARE privind abordarea software

Announcement !!
La inițiativa lăudabilă a colegilor de la Completechip Iasi, am hotărât să ne alăturăm și noi grupului celor care prestează servicii software, bazate pe TESTE DINAMICE DE OPACITATE MAXIMĂ înainte și după resoftarea motoarelor diesel, având ca scop atât incadrarea reală a mașinilor în norma de poluare cât și pentru îmbunătățirea și confirmarea calității serviciilor software oferite. *Aceste măsurători NU au caracter oficial, fiind folosite exclusiv pentru cele menționate anterior.
Astfel, începând cu data de 01 Februarie 2023, TOATE mașinile DIESEL care ne trec pragul pentru servicii software, vor fi supuse testelor dinamice de opacitate. Pentru aceste teste vom folosi standul nostru dyno 4x4, asistați de un opacimetru de gaze omologat si metrologizat la zi.
Conform legislației în vigoare (RNTR1), trebuie să reținem următoarele aspecte:
Opacitatea maximă admisă ar trebui să fie înscrisă pe o plăcuță generată de către constructor, aflată în dotarea mașinii respective și care face referire la emisiile maxime în condiții DINAMICE. Acolo unde plăcuța este inexistentă, valorile limită pentru opacitate în funcție de clasa de poluare, sunt:
Euro 3 -> Non Euro: Opacitate max 3
Euro 4: Opacitate max 1.5
Euro 5: Opacitate max 1.5
Euro 6: Opacitate max 0.7
Normele naționale de verificare ale opacității, fac referire DOAR la testarea STATICĂ, însă, în urma testelor facute până acum, am ajuns la concluzia că această testare nu este foarte relevantă, fiind de cele mai multe ori total diferită de rezultatele obținute în testele de SARCINĂ.
O dată cu această implementare, trebuie să vă aducem la cunoștiință că dorim să schimbăm "targetul" post resoftare, din "putere maximă obținută în condiții safe" in "putere maximă obținută în condiții safe, DAR cu opacitate minimă", în funcție de starea hardware a fiecărei mașini în parte. În general, mașinile ale căror sisteme antipoluare sunt "sănătoase", rezultatele masuratorilor sunt încadrate perfect în limitele "plăcuței constructor", iar la mașinile Euro 5 și Euro 6, de cele mai multe ori, măsurătorile au valori NULE (0.0) .
Lucrurile se complică la mașinile ale căror sisteme antipoluare sunt dezactivate sau defecte. Mașinile în această cauză, NU se încadrează din start (chiar și stoc) în normele menționate de constructor, iar viciile hardware, îngreunează și mai mult atingerea scopului de "opacitate minimă". Există cazuri când rezultatul final trebuie “sacrificat”, dar pentru o exemplificare mai concretă, vom reveni pe parcurs cu diverse cazuri individuale de mașini "bune" sau "mai puțin bune", prezentate prin materiale video.
De menționat, că mașinile ale căror rezultate de opacitate, în varianta stoc (originală), vor avea abatere semnificativă de la limitele legale, se vor considera DEFECTE și implicit NU vor fi supuse modificărilor software până la remedierea problemelor hardware.
REVENIM ÎN CURÂND !!!